Premsa, Premsa

La Generalitat finança un sistema de projecció audiovisual immersiu per a les destinacions turístiques mitjançant realitat ampliada


  • Amazing Up i la Universitat Jaume I col·laboren en el desenvolupament d’esta iniciativa que impulsa continguts audiovisuals més interactius per a reivindicar el patrimoni  
  • Este projecte contribuirà al fet que els usuaris se submergisquen en entorns simulats que tracten problemes com la degradació del medi ambient i l’impacte del factor humà


La Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme que dirigix Nuria Montes finança el desenvolupament d’un sistema de projecció audiovisual immersiu i interactiu que utilitza la realitat ampliada (una combinació de la realitat virtual, augmentada i mixta) per a elevar de valor de les destinacions turístiques i conscienciar sobre la conservació del medi ambient.


El Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I (UJI) i l’empresa castellonenca Amazing Up col·laboren amb esta iniciativa que pretén configurar una ferramenta que afavorisca la interacció de l’usuari quan la projecció siga grupal o massiva.


L’objectiu d’este desenvolupament, denominat ‘En Primera Persona’, és el de crear un sistema capaç d’integrar elements virtuals en el món real (realitat augmentada) i espais simulats totalment digitals (realitat virtual) per a enriquir l’experiència audiovisual i convertir-la en una aventura molt més participativa.


En este cas, els telèfons mòbils es convertiran en la interfície de visualització i interacció, ja que, a diferència d’altres alternatives en el mercat, este sistema de projecció no necessita ulleres ni altres elements individuals, la qual cosa redunda al seu torn en una contenció dels costos.


Per a les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana, l’aplicació d’estes tecnologies immersives oferix l’oportunitat de millorar l’experiència dels seus visitants. De fet, el seu ús combinat propicia l’activació les cèl·lules MCH (hormones concentradores de melanòcits) del cervell, que eviten que el contingut s’emmagatzeme en l’hipocamp i, per tant, s’oblide més fàcilment. Així mateix, per a conéixer millor el comportament de les persones usuàries, els sistemes d’interacció es connectaran a una base de dades d’intel·ligència artificial.


La representació de destinacions turístiques orientades al metavers i a la immersió 360° submergirà les persones usuàries en entorns amb gran impacte psicocognitiu, que versaran sobre el canvi climàtic, la contaminació o l’exhauriment de recursos naturals, per a conscienciar així sobre el turisme sostenible i la preservació del planeta.


L’equip d’‘En Primera Persona’ ha completat ja el primer paquet de treball, centrat a identificar l’estat actual de la tecnologia de realitat ampliada, i ara analitza els sistemes per a reconstruir escenes i objectes de realitat virtual i augmentada, així com les possibilitats que oferixen cada un.


També s’han dut a terme estudis i grups de discussió per a determinar l’impacte de la narrativa transmèdia i conéixer quins són els nivells d’interacció òptims per a no saturar les persones usuàries.


Col·laboració del sistema d’innovació


El treball d’Amazing Up, una start up tecnològica especialitzada en la creació de productes audiovisuals immersius, es complementa amb el del personal de l’UJI, que ha permés analitzar les diferents tècniques, així com els elements d’interactivitat més adequats per a aconseguir la major eficàcia comunicativa.


Este projecte s’alinea amb les conclusions dels comités estratègics d’innovació especialitzats en tecnologies habilitadores i destinacions turístiques intel·ligents que aposten, en el primer cas, per incorporar les tecnologies de la digitalització i, en el segon, per millorar tant la interacció amb els turistes com la sensibilització amb els factors que provoquen el canvi climàtic. Així mateix, ‘En Primera Persona’ s’enquadra en els eixos principals de l’Estratègia especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana, S3, que coordina la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Author