Premsa, Premsa

Especialistes en automoció proposen desenvolupar sistemes de propulsió amb hidrogen i optimitzar l’ús i el cicle de vida de les bateries


  • L’AVI reuneix un grup multidiciplinar, coordinat pel president del Grup Segura, Francisco Segura, per a actualitzar les prioritats d’innovació
  • Aposten per desenvolupar nous materials amb funcionalitats avançades i processos de fabricació sostenibles i impulsar la mobilitat intel·ligent


El desenvolupament d’innovacions per a integrar sistemes de propulsió basats en hidrogen i l’optimització de l’ús i cicle de vida de les bateries són dues dels desafiaments que el Comité Estratègic d’Innovació Especialitzat (CEIE) en Automoció i Mobilitat sostenible proposa donar resposta a través de la R+D+i.

Aquest grup d’especialistes multidisciplinari, que assessora l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) en la identificació dels reptes prioritaris en aquest àmbit de coneixement, s’ha reunit de nou amb l’objectiu d’actualitzar els reptes i solucions formulades en 2018 i avaluar l’impacte que han recaptat en les tres últimes convocatòries d’ajuda de l’AVI.

Així, el grup coordinat pel president del Grup Segura, Francisco Segura, aposta per desenvolupar nous materials amb funcionalitats avançades i processos de fabricació sostenibles, així com la posada en marxa d’iniciatives que contribuïsquen a potència i consolidar la transició cap a una mobilitat intel·ligent i sostenible.

En aquest sentit, Segura ha recordat que “la mobilitat basada en els vehicles de quatre rodes s’ha quedat curta” i que la realitat actual supera l’hegemonia del vehicle privat.

Des de 2020, l’Agència ha recolzat un total de 10 projectes alineats amb les conclusions d’aquest comité, que han suposat una inversió pública i privada superior a 6 milions d’euros. La meitat d’aquests fons s’han destinat al desenvolupament d’iniciatives per a l’optimització dels sistemes de gestió tèrmica dels vehicles, mentre la millora de la plataforma de comunicacions de l’automòbil amb els passatgers i el seu entorn ha captat un terç del pressupost total. El 20% restant s’ha dirigit a perfeccionar els sistemes de càrrega del vehicle elèctric.

L’equip multidisciplinari, en el qual participen representants de la comunitat científica, els instituts tecnològics i l’empresariat, manté la major part de la seua composició original, que ha reforçat amb la incorporació de nous perfils associats a empreses privades amb un elevat component innovador i centres tecnològics.

Des de l’àmbit científic participen Hendrik Jan Bolink (ICMol UV), Gustau Camps-Valls (Universitat de València) i Raúl Payri (Universitat Politècnica de València), mentre que Marta García (ITE), Laura Olcina (ITI) i Carlos Monerris (ITENE) representen als centres tecnològics de la Comunitat.

Per part seua, la visió del teixit industrial, amb l’aval de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), està garantit amb la participació de Pablo Bayo (Faurecia), Rubén D. Urrestarazu (Vectalia) i Antonio Ortín (ETRA I+D).

Després d’aquesta primera sessió de treball, el CEIE en Automoció i Mobilitat sostenible completarà la seua proposta de reptes i solucions en una segona trobada, que se celebrarà en les pròximes setmanes i, després del qual es remetran les conclusions al Comité Estratègic d’Innovació (CEI) per a la seua validació definitiva.

Superada aquesta fase, l’objectiu és posar els resultats d’aquesta anàlisi a la disposició de tots els agents que conformen el Sistema Valencià d’Innovació, a fi que puguen presentar projectes de R+D+i en les pròximes convocatòries d’ajuda de l’AVI.

Author